Zmiana koła

Zmieniać koło musiał, musi lub będzie kiedyś musiał każdy kierowca. I wydaje się, że każdy kierowca to potrafi. Niestety. Poniżej zatem krótki poradnik jak tę czynność wykonać należy prawidłowo. Po pierwsze: zabezpieczyć zmieniającego i teren. Należy założyć odblaskową kamizelkę, tak, żeby nas było widać z daleka, ustawić trójkąt i przygotować niezbędne narzędzia czyli klucz do kół i podnośnik i koło zapasowe. Najpierw delikatnie podnosimy samochód ale nie na tyle żeby koło straciło kontakt z podłożem bo nie da się wtedy poluzować śrub. Ważne jest, żeby dokładnie sprawdzić gdzie podkładamy podnośnik – w nieco sfatygowanych samochodach mogą być lekko przerdzewiała progi i należy uważać, aby ich nie uszkodzić. Luzujemy śruby. To nie zawsze jest łatwe, ponieważ przy zmianie opon dokręcane są kluczami pneumatycznymi. Następnie podnosimy autko wyżej, i szybko odkręcamy śruby do końca. Dalej jest już łatwo. Zdejmujemy koło i wykonujemy wszystkie czynności odwrotnie. Zakładamy koło, przykręcamy lekko śruby, opuszczamy samochód. Zostawiamy go jednak na podnośniku po to, żeby móc dociągnąć śruby. Następnie opuszczamy samochód do końca, zepsute koło pakujemy w bagażnik, zbieramy narzędzia, ściągamy trójkąt, kamizelkę i jedziemy dalej!

Both comments and pings are currently closed.
.