Najczęstsze błędy lakierowania

Dobrze wykonane lakierowanie samochodu nie powinno pozostawić żadnych śladów powierzchnia powinna być gładka i tworzyć ładny estetyczny efekt. Niestety zdarza się, że nieodpowiednie użycie narzędzi, czy też przygotowanie samochodu powoduje, że widać wyraźne błędy. Najczęstszymi są brud i kurz, który przykleja się do jeszcze mokrego lakieru, skórka pomarańczowa, marszczenie, zacieki, podnoszenie się powłoki, czy niedostateczne krycie, a także szereg innych. Przyczyn powodujących wszystkie te błędy jest wiele. Mogą wynikać zarówno z nieodpowiednich warunków, nieumiejętnego wykonania lakierowania, czy nawet posiadania nieodpowiedniego sprzętu. Przyklejający się brud i kurz może być wynikiem niedostatecznego oczyszczenia powierzchni karoserii, ale również i niedostatecznego wymieszania lakieru przed użyciem, czy też wcześniej otwartego pojemnika. Stanowczo lepiej jest zapobiegać takim błędom, niż później je usuwać. Tak, można usunąć błędy lakiernicze i nie zawsze wiąże się to z ponownym lakierowaniem samochodu. W przypadku brudu i kurzu, jeśli zabrudzenia są niewielkie usuwa się je za pomocą przeszlifowania na mokro papierem ściernym, a następnie spolerować zgodnie z instrukcją. Jednakże lepiej zapobiegać, jak usuwać.

Both comments and pings are currently closed.
.