Jak wymienić mechaniczna pompę paliwa

Samochody, ponad dziesięcioletnie zasilane są gaźnikowo i maja mechaniczne pompy paliwa. W których najczęstsza awaria są nieszczelne membrany lub zużyte zaworki. Wielka zaleta tych pomp jest to ze wymiana nie jest trudna i stosunkowo tania. Pompa taka mocowana jest za pomocą dwóch szpilek lub śrub. Dlatego by ja wymienić wystarczy odkręcić dwie śruby lub szpilki, zaciskając wcześniej przewody doprowadzające paliwo. W następnej kolejności ściągamy zaciski mocujące węże na pompie, jeśli są one jednorazowe to je zrywany, a jeżeli są to opaski ślimakowa odkręcamy za pomocą śrubokręta lub klucza, jeśli jest dostęp. W następnej kolejności ściągamy węże z pompy, odkręcamy ja wyciągamy śruby lub szpilki za pomocą kluczy i wyciągamy pompę. Przy delikatnym wyciąganiu pompy pamiętamy ze miedzy pompa a korpusem silnika znajduje się przekładka termiczna, która da się zdjąć razem z pompa. Wyjęta pompę paliwa kładziemy w naczyniu, ponieważ znajdują się w niej resztki paliwa, które mogą wypłynąć. Przekładkę dokładnie czyścimy z resztek uszczelki, aby była czysta i sucha. Potem czyścimy miejsce mocowania pompy do korpusu silnika uważając by nie wyciągnąć popychacza, bez popychacza pompa nie będzie działać. Zakładamy nowe uszczelki, przekładkę termiczna i zakładamy pompę. Dokręcamy śruby mocujące zakładamy węże, ściągamy zaciskacze i próbujemy odpalić samochód. Może to się nie udać za pierwszym razem, ponieważ pompa jest sucha, próbujemy kilkakrotnie, gdy samochód pracuje sprawdzamy szczelność.

Both comments and pings are currently closed.
.